بخش اخبــار اتحادیه کبوتران مسابقه ایران

چگونه یک کبوتردار قهرمان می شود ؟؟؟؟


چگونه یک کبوتردار قهرمان می شود ؟؟؟؟

در ابتدا همه چیز ساده به نظر می رسد . دیدن چند ویدیو ، مطالعه چند مقاله و سپس خرید چند کبوتر قهرمان در کشور یا خرید اسم های بزرگ . این نقطه آغازین کبوترداری اکثر کبوترداران می باشد . ولی آیا داستان به همین راحتی است ؟؟؟ با خرید چند کبوتر نژاد دار مثلا آردن یا وانروی یا مولر یا غیره کار برای شما تمام شده است ؟؟؟ در وحله اول باید تکلیف خود را مشخص کنید که چه سبک مسابقه ای می خواهید شرکت کنید .مثلا مسافت کوتاه یا متوسط و یا بلند . متاسفانه در کشور ما به دلیل ایده آل گرایی همه بدنبال مسابقات مسافت بلند هستند و گمان می کنند که مسافت متوسط یا کوتاه یک نوع بی کلاسی در این کار است . در صورتیکه مسابقات سرعت هیجان بسیار بالایی دارد که در برخی از موارد کسری از ثانیه تعیین کننده می باشد . در برخی از استان ها واقعا امکان اجرای مسافت بلند بسیار بسیار سخت است و با تلفات بسیار بالا پایان خواهد پذیرفت ولی چکنیم که بحث بحث روکم کنیست . در هر صورت انتخاب با شماست .

مرحله بعد داشتن یک کبوترخانه واقعا حرفه ای است . اندازه کبوترخانه ، موقعیت کبوترخانه ، امکانات کبوترخانه بمنظور برگزاری سیستم های مسابقه ای دلخواه ، اجرای سیستم تغذیه عالی ، کنترل بهداشت ، بشدت تاثیرگذار هستند . کبوترخانه شما باید مناسب باشد در غیر اینصورت هم شما و هم کبوترها بشدت تحت تاثیر سوء آن قرار خواهید گرفت .

در مرحله بعد نوبت به میزان دانش و تسلط شما به همه زوایای این ورزش می رسد . اینکه چگونه جیره بندی کنید ، بسته به نژاد کبوترتان چگونه از آنها بهترین عملکرد را داشته باشید ، سیستم مسابقه ، بهداشت و راه های کنترل بهداشت همه و همه از پایه های قهرمان شدن هستند و چنانچه به درک ودانش عظیمی از آن دست نیافته باشید هرگز به قله موفقیت نخواهید رسید .

 

 

مرحله بعد انتخاب مولدهای کبوترخانه شما می باشد . این بخش یک دانش بسیار پیچیده است که ترکیبی از غزیزه ، دانش و تجربه می باشد . مربی های نامی این ورزش در امر جفت زنی به رمز و روموزی دست یافته اند که اغلب آنها را برای خود نگه می دارند و باید بسیار بسیار خوش شانس بود تا به آنها پی برد . افرادی مثل جان آردن ، برادران جانسن ، وانروی ، استیکل بوت همه این دانش را داشته اند و در قرن ۲۱ افرادی مانند ویم مولر ، گابی ، بتنبرگ ، یلما و گل سر سبد آنها مرحوم ویگن نخبه های علم جفت زنی هستند بشخصه معتقدم شخص ویگن در این امر سرآمد همه بوده است . انتخاب مولدها بصورت گوتره ای و بر اساس کسب نتایج و شجره واسم و رسم بسیار زیان بخش است . اینکه این کبوتر نوه فلان است و نتیجه بهمان است و پدرش این چنین بوده و مادرش آنچنان صرفا تکنیک های فروش کبوتر است . و این نکته را به شما عرض کنم که اگر کبوتر دلخواه بدستتان نرسید از فروشنده شاکی نباشید بلکه باید خود را محکوم کنید . مقصر در وحله اول شما هستید و حتی در اروپا هم منتظر خالی کردن جیب شما هستند و این داستان صرفا مختص به ایران نیست . ❤
گام بعدی تلاش و کوشش فراوان شماست . این ورزش یعنی وقف کردن خود . اگر وقت ندارید پس منتظر نتیجه نباشید ....💙
گام بعدی اینده بینی شماست . چه چشم اندازی برای ۱۰ سال اینده این ورزش دارید ؟؟؟ اگر درریک مسابقه قهرمان شدید بنظر شما همیشه قهرمان خواهید ماند ؟؟؟ ایا خود را برای رقابت هایی با ۱۰ هزار کبوتر و یا بیشتر آماده کرده اید ؟؟؟؟ برای چنین آینده بینی باید یک حرفه ای شوید دقیقا مثل ویم مولر . موفقیت یکساله شاید بنا بر شانس و شرایط باشد ولی کسب موفقیت در یک دوره ۲۰ ساله فقط و فقط بخاطر حرفه ای بودن مربی است 

قهرمان و رکورد دار بروزز تبریز به گلستان و آزاد شهر و حومه 1400/8/13 ادامه
جشن اختتامیه مسابقات سال 1399 باشگاه کبوتران مسافتی شهرستان جیرفت 1400/6/28 ادامه
قهرمان و رکودرا مسافت بلند استان کرمان 1399/5/3 ادامه
کسب مقام اول مسابقات ملی بارسلون در کشور هلند - ویم مولر 1398/4/31 ادامه
چگونه یک کبوتردار قهرمان می شود ؟؟؟؟ 1398/4/30 ادامه
چرا حملات پرنده‌ها به انسان‌ها رو به افزایش است؟ 1398/4/30 ادامه
کبوتر مست، پرنده سال نيوزيلند شد 1398/4/30 ادامه
گزارش جدید ترین و دقیق ترین اخبار از پرداخت مطالبات  برانکو   1398/3/20 ادامه
فروش میلیون یورویی کبوتر نامه رسان 1398/1/12 ادامه
واکسناسیون باشگاه کبوتران مسابقه ایی بروجرد بهمن 1397 1397/11/13 ادامه
1234